czwartek, 21 czerwca 2012

Warszawa za oknami

Warszawa za oknem jest pięknym choć głośnym miastem, które można albo kochać za piękno albo nienawidzić za hałas. Ja osobiście kocham Warszawę ponieważ tutaj się urodziłem jednak chyba bliżej mi do ciszy, którą może mi dać jedynie Polska piękna wieś.

Czasami spoglądam przez okna na Warszawę i dostrzegam jak ludzie biorą udział w tym wyścigu szczurów jednym udaje się na chwilę wpiąć na samą górę ale zaraz zostają zepchnięci, a jeśli utrzymują się na górze to dzięki poświęcaniu własnego życia na rzeczy mało istotne.



Niektórym zarabianie papierków przysłania cały świat - choć w samej Warszawie warszawiaków jest mało to trzeba przyznać, że większość z nich raczej nie goni za karierą tak jak przyjezdni. To chyba bierze się też z tego, że przyjezdni jadą do Warszawy głównie za pracą i dlatego później jej się oddają bez opamiętania.

Trzeba też powiedzieć, że w Warszawie jest dużo atrakcji kluby, zabytki, kina, parki, muzea i co tylko do głowy przyjdzie. Ale żyje się tutaj niezwykle szybko co też trochę mnie odstrasza jednak mam nadzieję, że kiedyś będę mieszkać bliżej przyroda i za oknami będę mógł ją podziwiać.


Odmiana słowa okno przez przypadki

PrzypadekLiczba pojedyńcza
 Liczba mnoga
Mianownik (kto? co?):okno
 okna
Dopełniacz (kogo? czego?):okna
okien
Celownik (komu? czemu?):oknu         oknom
Biernik (kogo? co?):okno
okna
Narzędnik (z kim? z czym?):oknem
oknami
Miejscownik (o kim? o czym?):oknie
oknach
Wołacz (o!):okno
okna























Odmiana słowa Warszawa przez przypadki 

PrzypadekLiczba pojedyńcza   Liczba mnoga
Mianownik (kto? co?):warszawa    warszawy
Dopełniacz (kogo? czego?):warszawy   warszaw
Celownik (komu? czemu?):warszawie   warszawom
Biernik (kogo? co?):warszawę    warszawy
Narzędnik (z kim? z czym?):warszawą   warszawami
Miejscownik (o kim? o czym?):warszawie  warszawach
Wołacz (o!):warszawo   warszawy

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz